.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دبیر انجمن برنج اعلام کرد:
تفاوت 1600 تومانی برنج از شمال تا تهران
شمال نیوز: فاصله گرفتن از فصل برداشت، افزایش سه برابری قیمت محصولات مختلف، نبود نظارت و برخی اظهار نظرهای نادرست دلایل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی است.

شمال نیوز: دبیر انجمن برنج از تفاوت 1600 تومانی قیمت هر کیلو گرم برنج ایرانی از شمال کشور تا پایتخت خبر داد و گفت: فاصله گرفتن از فصل برداشت، افزایش سه برابری قیمت محصولات مختلف، نبود نظارت و برخی اظهار نظرهای نادرست دلایل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی است.

به گزارش شمال نیوز ، جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فاصله گرفتن از فصل برداشت یکی از دلایلی است که تقریبا همه ساله سبب افزایش نسبی قیمت برنج می‌شود اما هنگامی که قیمت همه محصولات و کالاها در کشور سه برابر می شود طبیعی است که بر محصولاتی مانند برنج نیز تاثیرگذار باشد.

وی با مناسب ارزیابی کردن وضعیت تولید و واردات برنج نسبت به سال گذشته عنوان کرد: در سال‌های گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار تن برنج وارد کشور می‌شد درحالی که در 10 ماهه امسال حدود 900 هزار تن برنج وارد شده و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند واردات برنج از یک میلیون و 200 هزار تن نیز عبور کند.

به گفته دبیر انجمن برنج کاهش تعرفه واردات برنج از 24 درصد به 12 درصد باعث افزایش واردات برنج در سال جاری خواهد شد.

علیزاده‌شایق درباره دیگر عوامل افزایش قیمت برنج عنوان کرد: امسال از نظر روانی برخی اظهار نظرهای نادرست سبب گران‌تر شدن برنج شد؛ به عنوان مثال در گذشته اعلام شد که برنج در بازار نیست و برخی درحال احتکار کردن برنج هستند که چند نفر آن‌ها دستگیر شدند و این سبب شد قیمت برنج ناگهان افزایش یابد.

وی با بیان این‌که آبان ماه امسال حدود 25 درصد قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی افزایش یافت گفت: از آذر ماه تاکنون قیمت برنج ایرانی 20 کاهش پیدا کرد به گونه‌ای که در حال حاضر بهترین و گران‌ترین برنج ایرانی بدون ناخالصی‌ها در استان‌های شمالی کیلویی 4300 تا 4400 تومان به فروش می‌رسد اما هر کیلوگرم برنج ایرانی که پس از انتقال به بازار تهران با افزودن برنج‌های نیمه دانه و ناخالصی‌ها همراه می‌شود به 6000 تومان می‌رسد.

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه سیستم موجود در بازار برنج تهران اقتصادی، علمی و منطقی نیست افزود: علت افزایش قیمت برنج و تفاوت قیمت آن از استان‌های شمالی تا تهران نبود نظارت بر توزیع، قیمت‌گذاری و تعیین نرخ برنج است که می‌توان با افزایش نظارت تا 90 درصد از نوسانات قیمت برنج جلوگیری کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

صابر امیر خانلو 23 بهمن 1391
برنج که برنج برید چیزهای دیگرو بگید کدام جنس قیمت ثابت دارد که برنج داشته باشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.